سئو برای Infographics

اینفوگرافی چیست؟تاثیر اینفوگرافی در سئو+نمونه اینفوگرافیک

تعداد کاربران موبایل و تبلت روز به روز در حال افزایش است، بنابراین تعداد افرادی که با گوشی های هوشمند به اینترنت متصل می شوند نیز در حال افزایش است. با طراحی سایت ریسپانسیو، صفحات وب سایت در نمایشگرهای مختلف به خوبی نشان داده می شوند. در کنار مطالب وب سایت، دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی را قرار دهید. استفاده از این دکمه ها بسیار آسان است، همیشه در دیدرس هستند و همواره به اشتراک گذاری را به کاربران گوشزد می کنند. همچنین زمانی که در شبکه های اجتماعی مطلبی قرار می دهید از هشتگ استفاده کنید. حالا شما هم می‌دانید که بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر یا همان سئو چیست و چرا اهمیّت دارد.

اما چرا اینفوگرافیک؟ حتماً شما هم شنیدید که یه عکس می‌تونه کار صدتا مقاله رو انجام بده. درواقع، پشت این حکمت روزمره، یه دیتای خیلی محکم علمی هست که به ما می‌گه مغز انسان می‌تونه یه تصویر رو 60,000 برابر سریع‌تر از یه متن پردازش کنه (به عنوان مثال به نقشه مترو فکر کنید). از طرف دیگه، لزوم استفاده از اینفوگرافیک از اونجا می‌آد که بیش از ۶۰ درصد از مخاطبان اینترنتی، سبک یادگیری‌شون بصریه. ذهن انسان همواره تصویر سازی از رخ دادها را سرحوله کار خود می­‌داند. برای نشان دادن و ارائه حوادث مهم، انواع تصویر سازی و پررنگ کردن یک سری از اطلاعات و حواشی، از جدول زمانی استفاده می‌­شود. استفاده از هایلایت ها و آیکون­ها، باعث می­‌شوند طرح جدول زمانی شما به بالاترین میزان تاثیر­گذاری خود برسد.

برای تحقیق کلمات کلیدی، استراتژی تولید محتوا، سئو محتوا تنها چند مورد از خدمات تولید محتوا ebgroup است. راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه ایجاد اینفوگرافیک منبع عالی برای طراحی اینفوگرافیک است. بعید است که خوانندگان حتی موارد موجود در لیست را به خاطر بسپارند. کسب‌وکارها می‌توانند از اینفوگرافیک‌ها برای تجسم فهرست‌ها برای حفظ یادگیری بهتر استفاده کنند. با استفاده از دو روش زیر می توانید آدرس صفحاتی که برای موتورهای جستجوگر مضر هستند را بهینه سازی کنید. امیدواریم اینفوگرافیک حاضر بتواند، همۀ این اطلاعات را به زبان ساده در اختیارتان قرار دهد.

قالب سلسلسه مراتبی برای مقایسه سطوح و مراحل مختلف و نشان دادن رابطه میان آن‌ها کاربرد دارد. طبیعتاً بهتر است که در ابتدا، سئو داخلی سایت خود را بررسی کنید و آن را برای موتورهای جستجوگر بهینه سازی نمایید. پس از آنکه از وضعیت سئو داخلی سایت خود مطمئن شدید می توانید با خیال راحت فعالیت های سئوی خارجی خود را (مانند لینک بیلدینگ و ...) آغاز کنید. البته ممکن است این هزینه گاهی کمتر یا بیشتر از این (تا چند دلار برای جستجوهای فارسی) هم بشود. اما در هر صورت، اگر قرار باشد فقط با تبلیغات گوگل (که یکی از بهترین راهکارهای تبلیغاتی است) کاربران را به سمت خود جذب کنید، باید ماهیانه هزینه زیادی را صرف کنید. این در حالی است که با کار بر روی سئو سایت خود، با یک هزینه کمتر می‌توانید به صدر نتایج طبیعی جستجو برسید و هزینه‌های خود را در طولانی مدت کاهش دهید.

بلکه یکی از بهترین واسطه ها برای معرفی کردن شغل خود به طرفداران است. باید برای سه بخش عنوان اصلی، سر فصل های بخش ها و متن بدنه اینفوگرافی فونت مناسبی را برگزینید. این استراتژی رنگ بندی جزء روند طراحی اینفوگرافی در سال 2020 است. یکی از راه هایی که در این مسیر شمارا بسیار کمک می‌­کند این است که از فردی غیر متخصص کمک بگیرید. معمولا این افراد به مخاطب هدف شما نزدیک­تر هستند و این بسیار می‌­تواند در زمینه تاثیرگذاری شما را کمک کند.

همچنین، ترکیب متن و تصویر در جستجو باعث شده که سئو بصری (Visual SEO) اهمیت دوچندانی پیدا کند. در این روند، گوگل از شبکه‌های عصبی (Neural Networks) برای پردازش بهتر داده‌های تصویری استفاده می‌کند و بنابراین، کیفیت و ارتباط تصویر با محتوای صفحه از نظر سئو حیاتی است. برندهایی که از گرافیک‌های تعاملی (Interactive Graphics) و محتوای بصری غنی (Rich Visual Content) استفاده می‌کنند، در نتایج جستجو جایگاه بهتری خواهند داشت. اگر بخواهیم کامل در مورد اینکه اینفوگرافی چیست؟ صحبت کنیم باید بگوییم امروزه فضای اینترنت مملو از اطلاعات است و برای دیده شدن شما نیازمند ارایه مطالب خود به جذاب‌ترین شکل ممکن هستید. اکثر افراد با دیدن متن‌های طولانی از خواندن آن صرف نظر می‌کنند و اغلب جذب مطالب و موضوعاتی می‌شوند که به راحتی بتواند مفاهیم مورد نیازشان را به آنها ارایه دهد.

او همچنین به خاطر ایجاد نمودار ناحیه و دایره ای شناخته می‌شود. پلیفیر یک مهندس و اقتصاددان سیاسی اسکاتلندی بود که اطلس تجاری و سیاسی را در سال 1786 منتشر کرد. اصطلاح “اینفوگرافیک” در دهه گذشته به بسیاری از صنایع گسترش یافته است و به یک ابزار ارتباطی قدرتمند برای مشاغل، دولت ها و موسسات آموزشی تبدیل شده است. از پلاگین Yoast SEO برای مدیریت کلمات کلیدی خود استفاده کنید (برای وردپرس). حالا اگر شما هم جزو آن دسته از آدم‌ها هستید که اصطلاح سئو گیجتان کرده است، هیچ نگران نباشید.

پس از آن هم تعداد بسیار زیادی موتور جستجو آمده بودند که یکی از معروف ترین شان را امروزه با نام Yahoo میشناسیم. در گذشته‌ای نه چندان دور، در سال ۱۹۹۶، دو نفر با نام‌های Sergey Brin و Larry Page شروع به کار کردن بر روی پروژه‌ای کردند که یک موتور جستجوگر محتوا بود. آن ها نام پروژه خود را BackRub گذاشتند (که بعدها به Google تغییر نام داد). اما اگر با سئو آشنا هستید و می‌خواهید اجرای آن را آموزش ببینید ما به شما شرکت در دوره کامل سئو (پکیج کامل) را پیشنهاد می‌کنیم. در این دوره دیگر تمرکز روی یادگیری تخصصی بهینه‌سازی سایت در بخش‌های مختلف است.

توصیه می‌­شود برای مؤثر و جذاب بودن طرح، روی شفافیت و وضوح کار خود بیشتر تمرکز کنید تا طرحی بصری و دلنشین داشته باشید. اشتباهی که اکثر طراح‌­های غیر حرف‌ه­ای مرتکب می‌­شوند این است که طرحشان هیچ جذابیت بصری ندارد. و در این طرح­ها مخاطب هیچ دلیلی نمی­بیند که برای آن وقت بگذارد. در ادامه ویژگی­های یک اینفوگرافیک مؤثر را کاملا باهم بررسی خواهیم کرد. یعنی اینگونه عمل کنید که بدانید چه ساعات و روزهایی مخاطب شما در شبکه‌های اجتماعی هستند.

با استفاده از این ابزار می­توانید در کمتر از چند دقیقه یک اینفوگرافیک بسازید. این برنامه رایگان است و دارای کتابخانه­‌ای قدرتمند و وسیع می­باشد. ازویژگی‌­های دیگر این ابزار، می­توان به بهره‌­گیری از انواع فونت و تصاویر هم اشاره کرد. مردم بسیار علاقه­مند به دیدن داستان­های مخصوصا تصویری و صوتی هستند. شما بسیار ساده می­‌توانید با رعایت تکنیک داستان سرایی، مخاطبان بسیاری را برای طرح­های خود جلب کنید. با این کار  تاثیر بسزای آن را کاملا در کار خود مشاهده خواهید کرد.

همچنین، لازم است ذکر کنیم، جهت راحتی دوستان وردپرس کار، راهکارهای مرتبط با سئو وردپرس نیز در این مقاله به طور واضح بیان شده است. طبق تحقیقات انجام شده، تقریباً ۲۰% از کلیک‌های کاربران بر روی وب‌سایتی است که رتبه نخست یک جستجو را داشته باشد. این یعنی اگر رتبه اول این جستجو باشید، ۲۴۰۰ کلیک بر روی آدرس شما خواهد شد و ماهیانه ۲۴۰۰ بازدیدکننده (آن هم فقط از همین یک کلمه کلیدی) وارد سایت شما خواهند شد ... در طراحی اینفوگرافیک جدول زمانی، وقایع یا اقدامات را به ترتیب زمانی ترسیم می‌کند. آن‌ها اغلب برای نشان دادن پیشرفت محصول، روند تاریخی یا تحول یک ایده استفاده می‌شوند. این نوع به منظور نمایش دادن رویداد ها و اتفاقات به ترتیب زمان وقوع آنهاست.

از طرح­های گرافیکی برای دادن اطلاعات با تصویر استفاده می‌­شود. از ویژگی هایی که اینفوگرافیک باید داشته باشد، می­‌توان به جذاب، بصری بودن ، هیجان انگیز بودن و به فکر وا داشتن مخاطب اشاره کرد. با انتخاب مناسب و اندازه آنها بهترین کار ارائه داده می­شود و با استفاده بیش از حد تصاویر، تاثیر­گذاری نه تنها پایین می­‌آید بلکه هیچ گونه بازخوردی به همراه خود ندارد. این برنامه طرح شما را در سه مرحله مقدماتی، معمولی و پیشرفته می‌­سازد. این برنامه کاربردی شما را در حین طراحی کمک می­‌کند و در واقع راهنمایی است برای کاربران. اینکه کاملا و به صورت مشخص بدانید مقصود خود از ایجاد اینفوگرافیک چیست و چه کسانی قرار است تصاویر شما را مشاهده کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

می‌توانید بخش‌های مهم آن را با حاشیه‌های مثلا دایره‌ای شکل کراپ کنید و داخل قاب اینفوگرافیک قرار بدهید. اگر عکس‌ها را به عنوان بک گراند استفاده می‌کنید از خاصیت ترنسپرنت یا کشیدن یک لایه رنگی روی آن‌ها استفاده کنید تا عنوان و سایر متن‌های اینفوگرافیک روی عکس خواناتر باشند. همچنین دقت کنید که اگر عکسی را ترنسپرنت می‌کنید در واقع از اهمیت آن در سلسله مراتب دیداری کم می‌کنید. در مقاله نمونه اینفوگرافیک ۱۱ خطا را بیان کرده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید. سعی کنید محتوایی که تولید می کنید، مختصر نباشد و همۀ جوانب یک موضوع را به خوبی توضیح دهد.

سایت‌هایی که از ابزارهای محتوای تعاملی استفاده می‌کنند، معمولاً نرخ پرش پایین‌تر و نرخ تبدیل (Conversion Rate) بالاتری دارند. در نتیجه، محتوای استاتیک دیگر کافی نیست و باید از عناصر تعاملی برای حفظ کاربران و بهبود سئو استفاده کرد. اینفوگرافیک‌ها یکی از بهترین و جذاب‌ترین مدل‌های تولید محتوای حال حاضر هستند و یه نقش خیلی محوری در عصر داده‌های دیداری‌سازی‌شده دارند. شما با استفاده از یه اینفوگرافیک می‌تونید در اقتصادی‌ترین حالت ممکن، یه داستان خیلی موثر به کاربران بدید. اینفوگرافیک قرار نیست مقاله‌ای باشد که درون یک تصویر قرار می‌گیرد. هنگام طراحی اینفوگرافیک باید به محتوا نگاه کنید و ببینید کدام قسمت آن را می‌توان به تصویر تبدیل کرد و کدام قسمت‌ها بدون لطمه زدن به اصل موضوع می‌توانند حذف شوند.

با افزایش محبوبیت پادکست‌ها (Podcasts) و ویدئوهای کوتاه (Short-form Videos)، کاربران بیشتر به دنبال دریافت اطلاعات در قالب‌های دیداری و شنیداری هستند. الگوریتم‌های گوگل اکنون می‌توانند محتوای ویدئویی را تحلیل کنند و حتی بخش‌های خاص آن را به کاربران پیشنهاد دهند. استفاده از زیرنویس (Subtitles)، توضیحات متنی (Transcript) و کلمات کلیدی در ویدئو می‌تواند باعث افزایش رتبه‌بندی شود. یوتیوب (YouTube SEO) نیز در سال ۲۰۲۵ به یکی از قوی‌ترین ابزارهای جذب ترافیک ارگانیک تبدیل شده است. در این مقاله تلاش کرده ایم به کمک یک اینفوگرافیک، آخرین نکات مرتبط با سئو داخلی سایت را با شما در میان بگذاریم.

اینفوگرافیک جغرافیایی اگر به درستی طراحی شود می‌­تواند برای مخاطب هدف بسیار جذاب باشد. این نوع در طرح­های پراکندگی جمعیت، مقایسه مناطق هم کاربرد دارد.برای مقایسه مناطق نیز می­‌توانید طرح های خود را کنار هم قرار دهید و این کار را انجام دهید. در این اینفوگرافیک نیز تمام اطلاعاتی که درباره قوچ و میش لارستان مورد نیاز است، به خوبی برای مخاطبان طبقه‌بندی شده است. این اینفوگرافیک از نوع عکس-گرافیک است که در همین مقاله درباره آن صحبت کردیم. برای مثال اگر مخاطب هدف شما متخصص‌ها هستند، احتمالا دوست دارند اعداد بیشتری در اینفوگرافیک طراحی شده ببینند تا بتوانند تحلیل‌های دقیق‌تری داشته باشند.

پیش از شروع طراحی در نظر داشته باشید که از کدام تصاویر و آیکون‌ها قرار است در کدام قسمت اینفوگرافی استفاده می‌کنید. اگر بخشی از متن وجود دارد که نمی‌توانید آن را با تصویر یا آیکون نمایش بدهید، آن را بولد (پررنگ) کنید یا رنگ دیگری برایش به کار ببرید. یکی از مواردی که به شدت بر روی کاهش قیمت سئو وردپرس تاثیر می‌گذارد، فعالیت اصولی بر روی seo داخلی سایت است. در صورتی که استانداردهای تولید محتوای سئو داخلی را به درستی رعایت کنید، نیازی نیست هزینه‌های گزافی برای دریافت رپورتاژ صرف نمایید. در صورتی که از ابتدا بخش‌های مختلف سایت را به درستی بچینید، ادامه روند سئو بسیار راحت‌تر می‌شود. تجربه سئوکار نیز می‌تواند بر روی قیمت سئو تضمینی تاثیر بگذارد.

شاید شما بخواهید روش‌های مختلفی را برای از بین رفتن یا هدر رفتن غذا نشان دهید. نباید در استفاده از آیکن‌ها و تصاویر زیاده روی کنیم به گونه‌ای که فضای قالب اینفوگرافی ما را تصاویر اشغال کنند. در استفاده از تصاویر و متن باید تناسب داشته باشیم تا کاربران وقتی جذب عکسها می‌شوند از متن ما غافل نشوند. دومین مزیت اینفوگرافیک برای سئو اینه که راحت می‌شه به اشتراکش گذاشت و بنابراین، خیلی می‌تونن به اعتبار برند و اقتدار و آگاهی از برندتون کمک کنن. اینفوگرافی ها به طور گسترده ایی در اینترنت به منظور به اشتراک گذاری اطلاعات و برای اهداف ایجاد پیوند استفاده می شوند. با کمک گرافیک و داده های آموزنده می توانید اینفوگرافی جذاب ایجاد کنید که ترکیبی از گرافیک خلاق و اطلاعات جالب است.

به عنوان مثال، این اینفوگرافیک از انواع نمودارها از میله‌ای گرفته تا دایره‌ای، نقشه‌ها و آیکون‌های مقایسه‌ای استفاده می‌کند. این ترکیب زمانی مناسب است که شما بخواهید تعداد زیادی داده، آمار و فکت را به مخاطبتان ارائه کنید. اگرچه تعداد اینفوگرافیک های کمی دارد، اما خوبی جالب آن در این است که می‌توانید با استفاده از قالب‌های آن،‌ اینفوگرافیک‌های خودتان را طراحی کنید و آنها را ذخیره کرده و مورد استفاده قرار دهید. وبسایت یک شرکت تجاری است که کارهای مختلف اینفوگرافیک انجام می‌دهد و البته نمونه های متعددی را هم به صورت رایگان در اختیار کاربران گذاشته است. نمونه‌های اینفوگرافیک شامل عناصر مختلفی مانند تصاویر، آیکون ها، متن، نمودارها و نمودارها برای انتقال پیام‌ها در یک نگاه است. ساده‌ترین راه برای اطمینان از اینکه تصاویر به اندازه کافی در گرافیک خود دارید، اضافه کردن یک نماد برای نمایش هر هدر است.

در واقع این طرح‌ها مجموعه ای از تصاویر، نمودارها و حداقل متن است. این طرح‌ها به طور خلاصه درک موضوعی پیچیده و مبهمی را ارائه می‌دهند. در این حرفه تصاویر باید دارای جذابیت بوده و برای برقراری ارتباط از وضوح کافی برخوردار باشند. در اینفوگرافیک رابطه حمل و نقل و محیط زیست، به زبان ساده و با تلفیق مقداری گیمیفیکشن، مخاطبان نتیجه انتخاب الگوی غلط برای استفاده از وسیله‌های حمل و نقل را به وضوح مشاهده می‌کنند. بعد از آنکه مخاطب خود را به خوبی شناسایی کردید، حال وقت آن است که اطلاعات و محتوای مورد نیاز خود را جمع آوری کنید. اگر اطلاعاتی که استفاده می‌کنید توسط منبع دیگری تهیه شده، حتما نسبت به معتبر بودن آن به مخاطب خود اطمینان خاطر دهید.

در نکات مربوط به سئو ذکر کرده ایم که یکی از روش های دریافت لینک های با ارزش، انتشار اینفوگرافی ها در وب سایتمان می باشد. بهترین اینفوگرافیک‌ها از ترکیبی از متن، تصاویر و داده‌ها برای اطلاع‌رسانی و تعامل استفاده می‌کنند. فونت‌ها یکی از چیزهایی هستند که افراد در اولین نگاه به یک infographic متوجه آن می‌شوند. اگر فونت‌ها بد انتخاب شوند، می‌توانند یک اینفوگرافیک عالی را خراب کنند. انتخاب نوع قالب مناسب برای محتوای خود یکی از کلیدهای موفقیت یک اینفوگرافیک است. اطلاعات کمی در مورد این واقعیت وجود دارد که غارنشینان اولین طراحان اینفوگرافیک (infographic) بودند.

قرار است اینفوگرافیک‌ها جذاب و به یاد ماندنی باشند و تصاویر ابزارهای داستان‌گویی عالی هستند. کلید استفاده صحیح از فونت‌ها در اینفوگرافیک ایجاد یک سلسله مراتب متن واضح با سه سبک فونت مختلف است – یکی برای عنوان اصلی، یکی برای سرفصل‌های بخش و دیگری برای متن اصلی. وقتی نوبت به طراحی یک infographic موثر می‌رسد، باید بدانیم که مغز ما به دنبال الگوهایی در اطلاعات بصری است تا به ما در درک جهان کمک کند. اما مهمتر از همه، شما باید نوع مناسبی از قالب infographic را برای محتوای خود انتخاب کنید. اینفوگرافیک‌ها در بخش دولتی چه کاربردی دارند؟ دولت‌ها از اینفوگرافیک برای به اشتراک گذاشتن آمار و داده‌های سرشماری استفاده می‌کنند. هنگامی که نیاز دارید به کسی خلاصه‌ای سریع در مورد چیزی ارائه دهید که توضیح آن تنها با کلمات دشوار است، اینفوگرافیک راه درست است.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری