بهینه سازی سایت برای Competitor Analysis
آشنایی با بهترین ابزارهای تحلیل رقبا برای بهبود سئو و افزایش رتبه سایت
مشورت گرفتن از دیگر دپارتمانهای فعال در شرکت نیز میتواند کمک زیادی به کشف رقیبانتان بکند. از تیمهای فروش، مارکتینگ، پشتیبانی و حتی تیمهای فنی بخواهید که راجع به این سوال که «رقیب ما چه کسانی هستند» سوال بپرسید. ابزاری که در این زمینه برای شما کاربرد دارد SEMRush است که یکی از پرکاربردترین ابزارهای سئو میباشد. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. از سوی دیگر متخصصانی را آموزش دهیم که با نتایج ارزش آفرین و قابل تحسین، فضای قابل اعتمادتری در اکوسیستم دیجیتال ایران خلق کنند. ابزار Semrush یکی از پرکاربردترین و محبوبترین ابزار بررسی رقبا به شمار میرود.
این ابزار به ویژه برای شناسایی مشکلات سئو داخلی مانند لینکهای شکسته، تگهای تکراری، و مشکلات مربوط به متا دیسکریپشنها بسیار مفید است. با استفاده از این ابزار، میتوانید به راحتی به بهبود ساختار سایت خود پرداخته و مشکلاتی که ممکن است بر رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو تأثیر منفی بگذارد را برطرف کنید. Screaming Frog یکی از ابزارهای بسیار قوی برای تحلیل سایت رقیب در حوزه سئو و بهینه سازی سایت است که به شما کمک میکند تا به صورت دقیق وضعیت فنی سایت خود و رقبا را بررسی کنید. این ابزار با شبیهسازی رفتار موتورهای جستجو، به خزش در سایت میپردازد و اطلاعات مختلفی از جمله لینکهای شکسته، ریدایرکتها، تگهای تکراری یا مفقود، و مشکلات دیگر را شناسایی میکند. اولین قدم، شناسایی رقبایی است که در نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی هدف شما رتبه بالاتری دارند.
گزارشهایی که در مراحل قبل تهیه کردید، زمانی کارایی دارند که دادههای آنها را بهعنوان مبنای فعالیتها در نظر بگیرید. بهعنوانمثال یکی از مزایای آنالیز شما این است که متوسط تعداد دامنههای ارجاع رقیبان و نحوهی ارتباط آنها با پروفایل بک لینک خودتان را به دست میآورید. اگر در زمینهی بک لینکها از رقبا جلوتر باشید، ممکن است تولید محتوا نقطهی کانونی کمپین شما باشد. ولی اگر در زمینهی بک لینکها از رقیبان عقبتر هستید، باید هرچه سریعتر کمپین لینک سازی را آغاز کنید. حال که رقبای خود را شناسایی کردهاید و ;کلمات کلیدی اصلی خود را میشناسید، زمان آن رسیده که سایتتان را با سایتهای رقیب مقایسه کنید.
پاسخ دادن به این سوالات باعث میشود تا درک بهتری از استراتژی سئویی و محتوایی رقبایتان پیدا کنید. برای مثال اگر شکل محتوایی کلمه کلیدی «VPS» یک صفحه محصول است، میتوان نتیجه گرفت که نیازمندی کاربر نیز همان صفحه است نه مقالهای با عنوان «VPS چیست؟». در نتیجه برای رقابت در این حوزه نیاز است که بیشتر روی محتوای محصولمحور تمرکز داشته باشید تا محتوای آگاهیبخش یا Informational. درواقع چیزی که امروزه در بازار اهمیت پیدا کرده است ادامه رقابت در فضای مجازی و رسانههای آنلاین و البته تحلیل رقبا و اقداماتشان میباشد. با تحلیل رقبا و میزان فعالیت آنها در این فضا است که میتوانید از آمار بازدید سایت رقیبان خود و استراتژی سئو سایت آنها اطلاع یابید.
Siteliner سایت شما را برای مشکلات SEO (مانند صفحات مسدود شده، تغییر مسیرهای بهم ریخته و لینک های شکسته) اسکن می کند. GSC یک نرم افزار بسیار غنی از ویژگی های سئو است و برخلاف تقریباً هر ابزار دیگری در بازار، می دانید که داده ها قانونی هستند. این ابزار به شما نشان می دهد که اخیراً چه کسی به رقابت شما لینک داده است (و درباره آن توییت کرده است). Detailed لیستی از محبوب ترین سایت ها در صنعت شما را به شما ارائه می دهد. و BROWSEO نوع دید اشعه ایکس را که موتورهای جستجو دارند به شما ارائه می دهد. به عنوان مثال، فرض کنید برای یک برند مراقبت از پوست بازاریابی می کنید.
همچنین تمام ویژگی های مرتبط با تحقیق در مورد بک لینک های رقبا و جامع ترین داده بک لینک موجود را در اختیار دارید. اسپایفو مقدار محدودی از این داده ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد و اگر قصد تحلیل رقبا را دارید ابزار مناسبی است. همچنین به کاربران اجازه می دهد تا آن صفحات وب را بر اساس انواع بک لینک فیلتر کنند. یکی دیگر از ویژگیهای جالب این است که امتیاز سختی رتبهبندی، دادههایی در مورد رتبهبندی سایتهای .gov یا .edu و تعداد صفحات اصلی که در 100 موقعیت برتر رتبهبندی شدهاند را ارائه میدهد. میتوان به جرئت گفت Ahrefs یک انتخاب مطمئن برای تجزیه و تحلیل نتایج جستجو رقیب ها است.
Ahrefs و Moz برای بررسی رقبا به شما کمک کرده و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار میدهند. SpyFu یکی از ابزارهای کارآمد برای تحلیل سایت رقبا است که به شما کمک میکند تا استراتژیهای بازاریابی دیجیتال آنها را شناسایی و از آنها بهرهبرداری کنید. این فرآیند به شما کمک می کند تا نقاط قوت، ضعف، فرصتها و تهدیدهای رقبای اصلی را شناسایی کنید. با درک دقیق استراتژیهای آنها، از جمله کلمات کلیدی هدف، ساختار محتوا، لینکسازی و تجربه کاربری میتوانید از اشتباهاتشان اجتناب کرده و از فرصتهای استفادهنشده استفاده کنید. این تحلیل به منزله نقشه راهی است که مسیرهای بهینهتری برای رسیدن به جایگاههای برتر موتورهای جستجو در اختیارتان قرار میدهد.
به کمک آن میتوان منابع ترافیک، رفتار کاربران، و عملکرد کلی سایت را بطور کامل مورد بررسی و تحلیل قرار داد و مقایسه کرد. معمولا افرادی مانند دیجیتال مارکترها و متخصصان سئو از این ابزار استفاده میکنند زیرا اطلاعات مفیدی از ترافیک سایت، کلمات کلیدی برتر، و منابع ترافیک به شما خواهد داد. فقط یک نکته مهم این وسط وجود دارد؛ همه سایتهایی که کلمات کلیدی یکسان با شما دارند رقیب محسوب نمیشوند و ممکن است استفاده از آن کلمات در جهت افیلیت مارکتینگ باشد. از این رو باید با مشاهده کلمات هدف مشترک، عملکرد سایت را مشاهده کنید تا متوجه این مسئله بشوید. با درنظر گرفتن این نکته کلیدی، می توانید همکاران و رقبای هم حوزه خود را پیدا کرده و به تحلیل و آنالیز عملکردشان بپردازید.
این موضوع برای متخصصان سئو، طراحان سایت، صاحبان کسب و کارها، تولید کنندگان محتوا و هر فردی که در زمینه گوگل و سایت فعالیت میکند، ضرورت دارد و باید اطلاعات کاملی در این زمینه به دست بیاورند. در ادامه، انواع کلمات کلیدی را به شما معرفی میکنیم و توضیح میدهیم که از لحاظ هدف کاربر و طول کلمه، این کلیدواژهها چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند و بهتر است که از کدام یک استفاده کنید. با تمام اطلاعاتی که جمعآوری کردهاید، حالا وقت آن است که برنامهریزی کنید. لیستی از ایدههای محتوایی، کلمات کلیدی هدف و سایتهای هدف برای گرفتن بکلینک تهیه کنید. محتوای سایت خود را بهبود دهید و استراتژی لینکسازی خود را بر اساس این اطلاعات طراحی کنید.
برای این منظور راههای مختلف و ابزارهای زیادی در شناخت رقبا و بررسی عملکردشان وجود دارد. اگر می خواهید روی سئو سایت خود کار کنید بدون اینکه ابزارهای آنالیز سایت را بشناسید، امکانپذیر نیست. درست است که کنسول جستجوی گوگل بهترین ابزار است ولی در بعضی موارد نیاز است تخصصی تر روی یک موضوع کار شود. در این مقاله لیستی از 25 ابزار آنالیز سئو سایت در سال 2023 که بسیار کاربردی و رایگان است آورده ایم. همچنین در پایان مقاله در مورد اینکه سایت رقبا را چگونه آنالیز کنیم صحبت کرده ایم.
در ادامه بهصورت کامل این چالشها و البته مواردی که باید بهصورت قدم به قدم پیش بروید را مطرح میکنم. اما ابتدا بگذارید با یک مثال از دنیای واقعی اهمیت تحلیل رقبا را بیشتر برای شما شرح دهم. این پروسه را برای دو تا چهار رقیب دیگر و همچنین وبسایت خودتان، در تبهای مربوطه که با رنگ قرمز مشخص میشوند، تکرار کنید. برای پیدا کردن رقبای جستجو، میتوانید بهسادگی نام دامنه خود را در SEMrush وارد کنید، به بخش Organic Competitors بروید و روی مشاهدهی گزارش کامل یا View Full Report کلیک کنید. یکی از رقبای شما بهطور مرتب ویدئوهایی از بررسی کفشهای جدید منتشر میکند و تعاملات بالایی دارد. این افزونه دارای دو نسخه پولی و رایگان است؛ که ورژن پولی آن، ابزارها و امکانات بیشتری دارد.
این نکات به شما کمک خواهد کرد تا رقبای اصلی سایت خود را شناسایی کرده، علت کسب رتبه بهتر سایتشان را بفهمید و همینطور یاد بگیرید که چگونه بایست با آنها رقابت کنید. رقابت، بخش سالم و ضروری هر کسب و کاری محسوب می شود، چرا که از غرور بیش از حد جلوگیری کرده، موجب خلاقیت در افراد شده و به شما انگیزیه بیشتری برای عملکرد بهتر در سایتتان خواهد داد. این مسئله موجب بهبود عملکرد شما در زمینه توسعه سایت و همینطور افزایش رضایت کاربران خواهد شد. کلمات کلیدی شما باید بیشترین محبوبیت، حجم جستجو و سودآوری را داشته باشند. بهترین نقطه شروع کلماتی هستند که برایشان رتبه خوبی را به دست آوردهاید زیرا این کلمات کلیدی نقاط قوت شما هستند.
سعی کنید اگر در فاکتوری نمره ی کمی آوردید، ضعف خود را شناسایی کنید و نقاط قوت خود را تقویت کنید. شاید بررسی و تحلیل رقبا در سئو کار سختی به نظر برسد اما شما باید برای این کار وقت زیادی را در نظر بگیرید و هر روز به فکر این باشید که از رقبای خود پیشی بگیرید. نتایج جستجو شامل تمامی صفحات شناخت شده ی سایت رقیب می باشد؛ بنابراین دیگر نیاز به گشتن در کل صفحات سایت رقیب نمی باشد؛ شما با توجه به عنوان محتوا، صفحه مورد نظر را انتخاب میکنید. چون میتوان نکته های مثبت در خصوص استراتژی بازاریابی آنها را شناسایی کرده و از آنها برای تقویت سئو سایت خود استفاده کنیم. یا اینکه وجه مثبتی از نقاط ضعف آنها را در سایت خود بکار بگیریم تا یک گام از آنها جلو بیفتیم.
به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ” راه های افزایش ترافیک سایت ” را مطالعه کنید. به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر راجع به راه های ترغیب کاربر برای ماندن در سایت مقاله ” راه های افزایش زمان کاربران در سایت ” را مطالعه کنید. بانس ریت جز عواملی محسوب می شود که بالا رفتن یا پایین آمدن آن ، روی رتبه تمام صفحات سایت شما تاثیر گذار است. یکی از عواملی که تاثیر زیادی روی سئو سایت دارد، نرخ بانس ریت سایت است. اما اجازه ندهید این شما را فریب دهد که فکر کنید KWFinder قدرتمند نیست.
ابزار Moz Pro با امکانات پیشرفته ای برای رتبه بندی کلمات کلیدی تحلیل بک لینک ها و ارزیابی صفحات کمک بزرگی به تحلیل رقبا می کند. برای مشاهده کارهایی که رقبای شما در حال انجام آن هستند، می توانید نگاهی به صفحات فرود آن ها بیندازید. یکی از مهمترین بخش های آنالیز سئو سایت رقبا، فهمیدن مکان هاییست که آنها دارای بک لینک از آنجا هستند. شما می توانید با استفاده از این اطلاعات به ارتقا کیفیت بک لینک های سایت خود بپردازید. اگر نگاهی به محتوای نتایج جستجو در صفحه اول گوگل بپردازید، احتمالا متوجه خواهید شد که آنها تقریبا دارای جملات و کلمات کلیدی مشابهی هستند. اگر محتوای شما که در رقابت با آنها قرار دارد، دارای این کلمات نیست، می بایست نسبت به اضافه کردن آنها اقدام کنید.
البته همانطور که میدانید برای تحلیل، قرار نیست از رقبای خود تقلید کنیم، بلکه فقط میخواهیم از استراتژیهای آنها ایده بگیریم. با تجزیه و تحلیل رقبا از نظر سئو، میتوان فعالیت و جایگاه سایت خود را با آنها مقایسه کرد. این آنالیز بسیار کارآمد است و باعث بهبود رتبه سایت شما در نتایج گوگل میشود. افزایش نرخ تبدیل سایت، جذب ترافیک ارگانیک بیشتر و صرف هزینه کمتر برای ترافیک پولی از دیگر نتایج مثبت آنالیز سئو سایت های دیگر است. از تحلیل سایت تا تحلیل سایت رقبا، تحلیل کلمات کلیدی، تحلیل و بررسی محتوا و بهینه سازی سایت از نظر پارامتر های core web vitals.
فرآیند کار شامل بررسی چگالی کلمات کلیدی، ارتباط کلمات کلیدی با موضوع، رتبه فعلی، میزان جستجوی کلمات کلیدی، صفحات رتبهبندی شده، میزان محبوبیت لینکها، بهینهسازی محتوا و مشخصات صفحات است. اگرچه بسیاری از کسبوکارها اهمیت تحلیل رقابتی را درک میکنند، اما اغلب تصور میکنند که یک بار انجام دادن آن کافی است. در حالی که انجام یک تحلیل اولیه بسیار مهم است، اما برای حفظ مزیت رقابتی، باید این تحلیل را به صورت دورهای تکرار کنید. دنیای سئو به سرعت در حال تغییر است و آنچه امروز در سئو موثر است شاید فردا کارایی نداشته باشد. با انجام تحلیلهای مداوم، میتوانید از آخرین روندها و تغییرات الگوریتمهای موتورهای جستجو آگاه شده و استراتژیهای خود را بر اساس آن تنظیم کنید. برای استفاده از Spyfu کافی است دامنه خود را وارد و آن را با دامنه رقبای خود مقایسه کنید.
روش سادهی کار این است که به حسابهای رسانههای اجتماعی آنها نگاه کنید و میزان و کیفیت تعاملات آنها را ببینید. همچنین میتوانید به کمک وبسایت SocialMention، مشارکت مخاطبان آنها را مشاهده کنید و حتی سهم اجتماعی هر صفحهی جداگانه را مستقلاً ببینید. علاوه بر این، در این مرحله خواهید توانست با تحقیق کلمات کلیدی، فهرست کلمات کلیدی مطلوب خود را طولانیتر کنید. برای انجام این تحقیق، باید از منابعی فراتر از رقبای خود و دادههای حاصل از جستجوی طبیعی استفاده کنید. برای مثال منابع و کلمات کلیدی که شما و رقبایتان هیچ کدام برایشان رتبهای به دست نیاوردهاید، میتوانند فرصتهایی اسنثنایی برای بهبود وضعیت سئو شما باشند.
برای پیداکردن شکاف کلمات کلیدی، از ابزار Semrush’s Keyword Gap بهره ببرید. با SEMrush میتوانید استراتژی تبلیغات آنلاین رقبا را مورد بررسی قرار دهید. اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی تبلیغاتی، هزینه هر کلیک و نمایش تبلیغات را کنترل کنید. آنالیز رقبا در سئو بهعنوان یک فرایند دائمی، به شما امکان میدهد که در دنیای دیجیتال رقابتی، همیشه یک گام جلوتر از رقبا باشید. Google Search Console به شما کمک می کند تا وضعیت کلمات کلیدی و رتبه سایت را بررسی کرده و مشکلات احتمالی سایت را شناسایی کنید.
این ابزار برای بررسی تبلیغات رقبا و تاکتیکهای آنها برای بهرهبرداری از افیلیت مارکتینگ (همکاری در فروش) بهنفع سئو سایتشان کاربردی است. ابزار انالیز Sandboxweb.io SERP بخش تجزیه و تحلیل نتایج جستجو را در رابطه با رقبای برتر ارائه می دهد. Screaming Frog یک نرم افزار تحلیل تجزیه و تحلیل عملکرد نتایج جستجو دارد. نرم افزار Screaming Frog نتایج جستجو را کراول میکند و داده های بدست آمده را بررسی میکند. تحقیق بک لینک رقبا با SpyFu فوق العاده آسان است به راحتی براساس کلمات کلیدی میتوانید نتایج را فیلتر کنید. در آخر و بعد از مشخص شدن کلمات کلیدی اصلی حوزه کاری و کلمات کلیدی رقبا ، شما باید کلمات کلیدی خود را به صورت هدف کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت مشخص کنید.
با کمک این ابزار نقاط قوت و ضعف سایت رقبا مشخص میشود و شما میتوانید با کمک این اطلاعات، سایت خود را بهینه سازید. در حال حاضر، موفقیت در سئو تنها به کسب رتبه اول برای یک کلمه کلیدی محدود نمیشود. رقابت در موتورهای جستجو همواره در جریان است و رقبای شما به طور مداوم در تلاشند تا جایگاه بهتری کسب کنند. تحلیل رقبا در خدمات سئو ابزاری حیاتی است که به شما کمک میکند همواره یک قدم جلوتر از رقبا باشید. با بررسی دقیق استراتژیهای رقبای خود، میتوانید نقاط ضعف و قوت آنها را شناسایی کرده و با اتخاذ رویکردهای مبتنی بر داده، استراتژی سئوی خود را بهینه کنید.
فرقی نمی کند که در چه حوزه ای فعالیت می کنید، به هر حال در هر زمینه ای وب سایت های موفق تر و قدیمی تر از شما وجود دارند. شما باید پیش از هر کاری برای تحلیل سایت رقبا، وب سایت هایی که به عنوان رقیب اصلی شما شناخته می شوند را شناسایی کنید. به عنوان مثال اگر در حوزه فروش لوازم آرایشی فعالیت می کنید، علاوه بر دیجی کالا، باید به دنبال رقبای دیگری که تنها در همین حوزه فعالیت می کنند، باشید. اولین قدم در تحلیل و بررسی آنالیز سئو وب سایت، شناسایی سایت های رقیب است. چون صرف تحلیل رفتار یک سایت و بیتوجهی به نوع فعالیت آن، نمیتواند به موفقیت شما کمک کند. مثلاً شاید یک سایت در زمینه فروش قطعات خودرو کار میکند و عملکرد بسیار خوبی دارد.
البته این کار وقت زیادی را از شما میگیرد؛ ما یک راه ساده تر به شما یاد می دهیم. با نگاهی به گزارشی که این ابزار دربارهی کلمات کلیدی به شما میدهد، به راحتی میتوانید کلماتی را پیدا کنید که رقبای شما روی آنها کار نکردند و تبلیغات هم نرفتند. یعنی این ابزار کار ابزارهایی که keyword Gap را پیدا میکنند هم انجام میدهد. Serpstat پلتفرم کامل و بسیار حرفهای برای تحلیل و بررسی وبسایت و تمام رقبایش است. از مزیتهای مهم این ابزار کامل و جامع بودن گزارشهای آن و همچنین بصریسازی بسیار جذاب اطلاعات و دادههاست.
یکی از مهمترین فعالیتهای روند سئوی هر وبسایتی، تحلیل و بررسی سئو سایت رقبا است. این فرآیند، باید اهداف سئوی شما را تعیین کرده و به شما در تدوین استراتژیهای کلیِ سئوی سایتتان کمک کند. همیشه چیزی وجود دارد که می توان آن را بهبود بخشید تا نتایج بهتری کسب کرد و از رقبا جلوتر ماند. پیدا کردن صفحه اجتماعی آنها کار سختی نیست و اصولا آدرس آن در وب سایتشان قرار گرفته است. ابتدا به محتوای موجود بپردازید و بررسی کنید کدام محتوا سبب جذب بیشتر مشتری شده است.
الگوریتم های گوگل از یک طرف سازوکار امتیازدهی به وبسایتها را مشخص میکند و از طرف دیگر وبسایتهایی را که تلاش میکنند تا قواعد گوگل را دور بزنند، با کاهش رتبه در نتایج روبرو میکند. اگر از قسمت پروپاگاندایی موضوع بگذریم، کسب اطلاعات در مورد آپدیت های گوگل حداقل میتواند از جریمه شدنهای بیمورد جلوگیری کند. در این مطلب از بلاگ پارسپک در مورد همین موضوع صحبت کرده و اطلاعات کاملی را در مورد این الگوریتمها ارائه کردهایم. با وجود الگوریتمهایی مانند کبوتر و ونیز، همچنان یک مشکل حل نشده برای کسب و کارهای محلی وجود داشت. علاوه بر این، به لطف این الگوریتم، نتایج نشان دادهشده به کاربر، خیلی هدفمندتر از قبل بود. بهعنوان مثال اگر یک کسبوکار چندین صفحه در گوگل مای بیزینس (Google My Business) با اطلاعات مشابه داشته باشد، موش کور ممکن است فقط یکی از آنها را نمایش دهد.
در عوض، به شما می گوید که آیا می توانید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید یا نه. سپس، این ابزار دقیقاً به شما نشان می دهد که چگونه سئو داخلی و خارجی سایت خود را بهبود ببخشید. کاهش نرخ پرش (Bounce Rate) یکی از بهترین راهکارهایی است که شما میتوانید برای موفقیت سایت خود انجام دهید. به طور عادی، زمانی که شما برای رسیدن به یک جواب خاص در گوگل سرچ میکنید، انتظار دارید که سریعاً به جواب سوال خود برسید و دوست ندارید که موضوعات اضافی را بخوانید. در این شرایط، اگر وارد سایتی شوید که ببینید بیش از اندازه طفره رفته است و جواب شما را نمیدهد، خیلی زود از این سایت خارج میشوید.
این کار در تعیین موضوعات محتوای خوب، یافتن نویسندگان برای دسترسی به آن ها و بهبود استراتژی های ایجاد پیوند شما کمک می کند. کارشناس سئو باید وبسایت و امکانات رایگان و پولی هر ۶ ابزار را بررسی و مناسبترین گزینه را برای پروژهای که در دست دارد، پیدا کند. در این بخش، به معرفی ۱۰ ابزار قدرتمند برای تحلیل سایت رقبا میپردازیم. هرکدام از این ابزارها ویژگیها و کاربردهای خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت تا شما بتوانید بهتر با عملکرد آنها آشنا شوید. این کلمات، همان فرصتهایی هستند که میتوانید از آنها برای تولید محتوا استفاده کنید.
ابزارهایی مثل Ahrefs (ویژگی Content Gap) به شما کمک میکنند تا کلمات کلیدیای را شناسایی کنید که رقبا برای آنها رتبه دارند، اما شما ندارید. گاهی اوقات، بررسی رقبا باعث میشود متوجه شوید برند شما در چه زمینههایی ضعیف است. این تحلیل به شما کمک میکند نقاط ضعف خود را برطرف کنید و تجربه کاربری سایت را بهبود ببخشید. بهبود تجربه کاربری، زمان ماندگاری کاربران در سایت را افزایش میدهد و به بهبود رتبه شما کمک میکند. بررسی سئوی رقبا فرایند ارزیابی و تجزیهوتحلیل وبسایتهای رقبای شما برای کشف بینشهای ارزشمند در مورد استراتژیهای بهینهسازی موتور جستجوی آنها است.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری